Sunday, May 27, 2012

Everthing Is Gone - Part 1

As'salammualaikum dan Salam 1 Malaysia *dah macam wakil rakyat -____________-' lihat title atas, GONE means pergi ~ tapii hari ni zimah bukan nak cerita tu but4sureis dye ada bersangkut paut dgn " drastik yg melampauiiii " *ayat mengencem enn, tapii hati ni lagi tersentap kuat.


For the first step, zimah mohon maaf tersangat kalau baca entry ni ; memilukan hati-mengores hati tapii siapa makan choki-choki dye terasa manisnya XD LAWL ~

Hmm, dulu zimah ada seorang superman *not boyfie k. Dye ni selalu ada tepat pada masa yg zimah memerlukan. Dye selalu ingatkan zimah, " hati org kita tak tahu zimah/orang boleh berubah ". Now, supeman zimah dah takde dah dye dah berkasih and lupakan zimah. Adakah ini realiti kehidupan sebenar ? Huii, takpelah tu zimah boleh terima lagi. BUT, sampai satu tahap tu zimah dah rasa terpinggir gila bukan tu je dah mcm rasa org asing kat diri dye. Okay I know who I am ;'/ *ni baru pendahuluan ehhhh, cepat sambung baliik ! ~ lalala

Khamis, tarikh ? Tanak cakap tarikh, biarlah rahsia bak kata Dato' Siti NurHaliza. Masing-masing diberikan tugas, masing-masing tension, masing-masing berperang dgn dunia mid year exam. Semua habis di balun utk menyelesaikan tugas. Ketika itu, alhamdullilah semua okay :)

Tapi bila awak datang je presiden saya exchange herself erti kata lain berubah sekelip mata *mcm awak jugak enn ? ;) Saya cuma meminta phone kakak-kakak je, tapi saya pula kena marah balik *takpe saya faham presiden penat, nak ckp penat semua penat cuma berlainan situasi je. Lepas tu, saya taktahu yg korang sdg solve problemo. Saya cuma ingin tanya, hm saya saya kena lagii ! Yang pasal gaduh tu, saya tak tahu punca, tapi saya agak presiden lebihkan Capital A daripada Capital P. Tu sebab timbulnya jelly. *jelly, iri hati semua yg berkenaan hati ni semua racun diri je. Jujur ah, saya pun jelly juga tp malas nak bicara sidang media nanti. Tp surely, presiden mmg lebihkan Capital A and pelatih kawan-kawan Capital P berbanding kita semua. Kadang-kadang, tertanya juga, dorang cuma pelatih and baru kenal tahun ini tp kenapa semakin hari semakin rapat. Aku ? Agaknya presiden ada kesah. Aku pun pernah jadi pelatih, tapi takde cenggitu. *terasa gula-gula masam manis.

Presiden kata, automasi yg boleh buat dye dan S.A je tapii kenapa Capital A ada buat. Ehh, ingat saya tak tahu dan tak nampak -..-" Presiden boleh keluar awal dari shift nak berbagai-bagai tp anak buah takboleh pula. Yg awak tu ex-superman saya retii mengarah je and bilang sama saya " takde kerjakan, pergilah tolong dorang. nanti apa pula kata pelatih " tapi ada awak tahu, ramaii yg pertikaikan apa yg presiden lakukan walhal kami semua stress tahap gaban.

Saya takde niat nak ber-biadap dgn mummy masa tu. Saya sendiri dapat jadual yg mengatakan exam tu sebelum rehat. Manalah saya tahu dah ditukarkan selepas rehat. Saya pun takde niat nak tenking presiden, saya tahu awak marahkan saya buat berkasih awak mcm tu ? Tp awak tahu saya api, takboleh lawan dgn api.

Saya tahu kita tidak cukup kakitangan kerja ni, sebab pekerja-pekerja kita tak ramai mana and perlu dapat pertolongan dari org luar. Tapi saya nak pertikaikan, siapa Capital A dlm pekerjaan kita semua dan selalu ada di mana sahaja. *bukan jelly, tapi kenapa ? Awak and presiden kerja boleh buat seorang, tp nak juga buat berkasih. Mmg perlu ehh, sorang pegang buku, sorang nak cop ? Dan kenapa semua kerja bawah, exco nilam ? Bukan nilam, nilam je ke ? *lepas ni agaknya zimah nak cari kamus apa maksud nilam la T.T (bukan berkira) - pelik jap.

Saya sememangnya tahu, presiden akan melaporkan ini kepada pihak tertentu. Ayat mereka bagai peluru tertusuk hatii, perli bagaikan org tidak buat kerja langsung -.-' Itu yg presiden beritahu, tp ada awak and presiden tahu rasa hati kami semua ? Sejujurnya dan kesimpulannya, awak dan presiden berubah secara drastik yg tahap melampauii. Presiden pula, takboleh ada awak kalau tak dye exchange jadi Ben10 erti kata lain tak reti seimbangkan awak, Capital P and geng, Kami. Saya cukup mengetahui tiada sesiapa yg perfect kat dunia ni. Masing-masing ada kelemahan, kelebihan dan kesalahan tersendiri. So, take positive. Ini luahan rasa hati ada kat kita sebumbung harus sependapat. Jomlah kiat cari jalan mudah utk selesaikan. *thankss baca sampai habis karangan tidak melebihi 180 patah perkataan ini ehh XD

p/s : jangan libatkan Capital A, if kita semau nak buka kedai kopi utk berbicara sidang media. Saya tahu niat dye baik :)

* sambungan pasti ada, Part 2 ~ jangan terlepas okay. .